Tento model byl vyvinut na základu modelu 924 především z potřeby možnosti úprav motoru pro sportovní využití a změny křivky výkonu motoru.
Vyráběno od roku 1982 do roku 1991 v několika verzích motoru včetně TURBO provedení. Tentokrát byl motor 2,5 litru nebo později 2,7 a 3 litru vlastní konstrukce firmy PORSCHE a byl odvozen z ještě výkonnějšího modelu 928, se kterým má řadu dílů společných. V roce 1983 byla základní výbava vozidla rozšířena o ukazatel okamžité spotřeby, AL kola, elektrická zrcátka, čelní sklo s integrovanou anténou, tónovaná skla a částečně i interiér.
Model 944 S byl vždy vybaven katalyzátorem, sériovou pětistupňovou převodovkou, digitálním řízeném vstřikování paliva, později i ABS, na přání i s 16″ koly a posilovačem řízení. Motor byl stále klasický čtyřválec, avšak již čtyřventilový. Možnost byla i dělených sklopných zadních sedadel a elektrické vyhřívaná přední sedadla.
Výkon motoru se pohyboval od 163 koní do až 250 koní verze 944 Turbo S.
Verze 944 S2 měla motor 3 l o výkonu 211 koní (155 kW) a poznat ji lze podle předního nárazníku z jednoho dílu, spoileru pod zádí vozu a boční ochrannou lištou v barvě laku. S2 se vyráběla i v provedení kabriolet, samozřejmě stále s výklopnými světlomety jako verze 924. Spotřeba byla navržena pro základní verzi 7 l/100km při 90 km/h, 8,7 l při 120 km/h a ve městském provozu 11,4 l/100km. Akcelerace z 0 na 100 km/h v základním provedení 8,4 sekundy a 1 km s pevným startem za 29 vteřin. Ve verzi 944 S2 to však již bylo mezi 10 až 16,5 litry pro razantní jízdu a akcelerace z 0 na 100 km/h za 7 vteřin.
V České republice bylo těchto modelů přihlášeno k provozu ke konci roku 2004 celých 144 kusů.
Mimo jiné a jsou i pravidelnými návštěvníky našich srazů. 😉