Tento osmiválec byl vyráběn od roku 1978 do roku 1995. Původní 4,5 litrová verze tvarově opět výborného automobilu již oplývala řádným výkonem a motorem se slušnou životností. Další charakteristikou tohoto vozu je dvoukotoučová spojka, systém antisquat proti poklesu zadní části vozu při akceleraci a antidive proti poklesu předku při brždění, a posilovač řízení. Na první rychlostní stupeň se dalo jet až 70 km/h , 200 km/h zvládl vůz za 31 vteřin.
Ještě vylepšená verze 928 S měla nejen silnější motor, ale i vylepšen poměr spotřeby paliva, nyní již „pouze“ kolem 15-ti litrů na 100 km. Model dostal přední i zadní spoiler a nový design litých kol.
Další verzí vynucenou osazením katalyzátoru byla verze 928 S4 s objemem 4,957 litru, především pro Americký trh. Spotřeba se dala udržet na 10 l/100km a bylo možno získat tento vůz s manuální nebo automatickou převodovkou. Změny v této verzi byly i vnější – přední spoiler, tvar a umístění předních světlometů, vestavěné přídavná dálková a směrová světla, tato verze navíc umožnovala regulovat množství vstupujícího chladícího vzduchu v závislosti na teplotě motoru a potřebě klimatizace. Záď měla jiný spoiler, boky ochranné lišty a prahy kryty až ke dveřím. Palubní počítač umožňoval sledovat i tlak vzduchu v pneumatikách a volant byl výškově stavitelný.
Sportovnější variantou tohoto již tak dost výkonného vozu byla verze 928 GT a poslední verzí těchto vodou chlazených Porschí bylo 928 GTS s objemem 5,397 litru, průměrnou spotřebou 14,2 litru, posilovačem řízení, klimatizací, airbagy, zabezpečovacím systémem a ABS.
V České republice bylo těchto modelů přihlášeno k provozu ke konci roku 2004 cca 42 kusů.
Mimo jiné a jsou i pravidelnými návštěvníky našich srazů. 😉