JirkaZ, Ledeč nad Sázavou
Porsche 928
4,5 litr, V8
240 k
0-100 km/h za 7,2 s
Max. přes 230 km/h
Černá Metalíza
Rok výroby 1979
Pětistupňová manuální převodovka
Kola 928 S, pneu 225/50/16
K 05/2008 najeto poctivých 187 tis km.
Elektrická okna, elektrická zrcátka, klimatizace, tempomat, centrální zamykání,
servořízení ...
Doveženo ze Švýcarska.
Info + foto zde
Porsche 944
- Výroba 1982, modelový rok 1983
- motor M44.01, 120kW
- tmavě zelená metalíza
- V elektrice pouze zrcátka, zbytek manuál – okna, targa, anténa
- Původní sada nářadí a kompresor vč. návodu.
- Futrál na targu
Info + foto zde
Porsche 924 - 11/2011 prodáno
v originál provedení roku 1981
2.0, 125 k
bílý lak
veteránské SPZ,
automatická 3-stupňová převodovka, originál autorádio ...
Porsche 928
Černá Metalíza
Rok 1979
4,5 litr, V8, 240 k, 0-100 km/h za 7,2 s, v max. přes 230 km/h
Pětistupňová manuální převodovka
Kola 928 S, pneu 225/50/16
Najeto poctivých 187 tis km.
El. Okna, el. zrcátka, klimatizace, tempomat, centrální zamykání, servořízení.
Dovoz Švýcarsko
Už to bylo skoro 3 roky, co jsem pořídil 924, blížily se moje 28. narozeniny a
928, která byla už dlouho na internetu k mání, z ničeho nic zlevnila o 30 tis.
Řekl jsem si, že kdy jindy bude lepší příležitost pořídit 928, než právě k 28
narozeninám (pak připadají v úvahu ještě 128. narozeniny :-)).
928 měla manuální převodovku, což jsem měl jako podmínku a velmi krásný interiér
– přesně takový, jako má 928 ve filmu Risky Business. Auto z tohoto filmu je též
vyrobeno r. 79.
V den svých 28. narozenin jsem vyrazil na obhlídku do dalekého Vsetína. Tam jsem
se sešel s Hnildou, který svolil a obětoval část svého nedělního odpoledne, aby
přijel ze Zlína a při obhlídce přidal pár dobrých rad. Tímto mu ještě jednou moc
děkuji. Hnilda hned vypomohl několika cennými radami a auto zhodnotil za daných
finančních podmínek jako velmi pěkné. Když ještě k tomu pan prodejce nastartoval
osmiválec, byl jsem definitivně chycen :-).
Po necelém týdnu jsem si pro auto dojel přes půl republiky vlakem. Konto ve
spořce zůstalo skoro na nule a já si to s širokým úsměvem valil s 928 zpět na
Ledeč.
Jízda s 928 je neskutečný zážitek, ten komfort, motor táhne už od tisíce otáček
a ten zvuk! V každém městě, kde jsem musel přizastavit u křižovatky, jsem si
neodpustil prošlápnutí plynu :-). Jízdní vlastnosti jsou skvělé, auto se v
zatáčkách téměř nenaklání, při rychlém projetí zatáčky jistě drží stopu.
Příliš radosti člověku ale neudělá spotřeba. Při 250 km dlouhé cestě se při
stylu velmi lehké nohy spotřeba ukázala mezi 13-14 l na 100 km. Při větším
sešlápnutí plynu to pak šplhá k 18 ti litrům a výš.
Nefunguje tempomat. Centrální zamykání, pracující na principu podtlaku, funguje
jen napůl – odemknu i spolujezdce, ale zamknout už nejde. To jsou ale detaily,
které zatím není třeba řešit.
928 hned putovala do garáže místo 924 a ta se zase natlačila ke zdi do vedlejší
garáže, kterou teď sdílí společně s Astrou.
Plány: přihlásit na veteránský značky, vyměnit komplet filtry, nechat udělat
rozvody a další maličkosti. Bude to ale otázka nejméně dalších 40 tis Kč.
Chybí nouzová rezerva a kompresor. Nechybí však komplet originál sada nářadí,
šikovně umístěná v zadní stěně kufru.
Časem možná pořídím původní 16 ti palcové telefony, které na auto z tohoto roku
patří.
Volant namontován sportovní zn. MOMO. Autu docela sluší, takže ho tam prozatím
nechám.
Časem bych koupil originál tříramenný.
Ještě na závěr bych zmínil, že jsem původně chtěl pořídit 944. V tuto chvíli to
vypadá, že 928 bude více než důstojnou náhradou a plán pořídit 944 zatím
odkládám na neurčito – třeba ke 44. narozeninám :-).
Foto k 04/2009:
kola vydražena na ebayi z Německa, za renovaci patří dík MartinuZ.
Znaky na středových pokličkách jsem vybarvil velmi prostou metodou - pokličky
přestříkány černým sprejem a ředidlem odstraněna barva z míst, kde nemá být :-)
Pořízeno dobové autorádio BLAUPUNKT LONDON RDM 42 - model, který se též montoval
do vozů Porsche v r. 93 - 94.
Toto je první CD přehrávač od Blaupunktu s RDS. Časem bych rád sehnal originál
Blaupunkt, který se do 928 v prvních letech výroby montoval.
944 měla být
původně mým zcela prvním Porsche, alespoň to byl před lety můj plán, když jsem
střádal do prasátka na svůj první kousek od vysněné značky. Po koupi 924 a 928
jsem se rozhodl, že nebudu mít víc aut, než jsem schopen mít v dané chvíli
po garážích a tak jsem odsunul pořízení 944 na neurčito.
Letos na podzim jsem prodal bílou 924 (se svolením nového majitele ji zatím mohu
nechat dále ve svém profilu vystavenou) a příležitost k pořízení 944 se objevila
dříve, než jsem původně plánoval.
Na internetu dlouho visel inzerát na tuto 944, kterou jsem znal ze srazu
v Liberci. Jeho tehdejší majitel však zemřel a tak si krásná 944 začala hledat
nového pána.
Když jsem se na ní dojel koncem listopadu (2011) podívat a projel se, byl jsem
chycen ......stejně, jako při koupi ostatních mých Porsche
:-).
Krom krásného stavu, tato 944 splňovala prakticky všechny požadavky, které jsem si u 944 představoval– vůz z počátku výroby (nižší hmotnost, než 944 II, víc veterán..), targa, kola Hackmesser, bez předních mlhovek, bez zadního stěrače..
Vůz opustil linku koncem roku 1982, modelový rok
je 83. Oblečen je do tmavé zelené metalízy Moos-grün, která byla nabízena jako
“Sonder Farbe“ a to pouze pro rok 83.
Po dovozu z Německa bylo předchozím majitelem pár míst přelakováno při opravě
škrábanců. “Díky tomu“ chybí boční polepy pod zadními světly.
Předchozí majitel byl však velmi pořádný a tak jsem, krom spousty jiné
dokumentace, k vozu získal fotografie, kde je 944 detailně nafocena ještě před
dovozem do ČR.
Abych se moc nerozepisoval, dál už jen holá fakta:
- v ČR od 11/2004
- Motor M44.01, 120kW
- Pneu 215/60/15
- Najeto 167000, servisní kniha vyplněná do 137000
- V Německu vůz po celou dobu vlastnil pouze 1 majitel.
- Velmi krásný interiér, palubní deska bez jediné praskliny
- V elektrice pouze zrcátka, zbytek manuál – okna, targa, anténa
- Původní sada nářadí a kompresor vč. návodu.
- Futrál na targu
- Originál pojistné šrouby na všech kolech
- Náhradní klíče - k autu a od přihrádky před spolujezdcem.
Co je v plánu:
- Přihlášení na vet. SPZ
- Výměna plynových vzpěr přední kapoty
- Nalepení chybějících linek pod zadní světla
- Časem možná dobové rádio. Vůz byl jako nový dodán pouze s přípravou na rádio
(místo rádia přihrádka). První rádio, které se do vozu dostalo, je nynější
přehrávač Panasonic - namontováno po dovozu do ČR
- Jízda za pěkného počasí bez střechy nad hlavou :-)
mé ex - Porsche 924 2.0:
Vlastnit Porsche toužím už od svých zhruba 13 ti let. Po dlouhých12 letech se to podařilo Čekal jsem na dobu, kdy si budu moci Porsche koupit za vlastní vydělané peníze. Postupem času jsem si čím dál víc uvědomoval, že bude lepší koupit spíš za více peněz zachovalé auto, než za pár korun vrak a dávat ho dohromady
Po nějaké době, začátkem října 2005 se objevil inzerát v annonci: 924 turbo,
r.v. 81, super stav, dovoz CH…"Auto je ještě na cestě ze Švýcar"… povídá mi
chlápek z Prahy do telefonu… "je bílý, s automatem a je jak nový". Odjakživa
jsem odpůrce automatu, navíc jsem chtěl targu, která chyběla. Můj zájem, přes
hodně slušnou cenu rapidně klesl. Dal jsem informaci na náš fan-web a skočil po
ní další zájemce o 924 - Indie, ale tomu zase Bohouš zjistil, že tenkrát se
nevyráběly 924 Turba v automatu. Indie se ale přesto na ni jel podívat a
potvrdilo se tušení, že se nejedná o turbo (nedělalo se v automatu), stačilo pár
SMS mezi námi třemi a můj zájem pak opět prudce stoupl. Proč? Po té co Indie
Porsche na vlastní oči viděl a nakonec nekoupil, mi nezkresleně vylíčil jeho
hodně slušný stav. Když mi ještě pověděl, že auto má originál autorádio a
zachovalý černý interiér v kombinaci se šachovnicí, tak bylo rozhodnuto. O
černém interiéru se šachovnicí, navíc s původním rádiem jsem snil už několik
let. Hned druhý den odpoledne jsme si to s Bohoušem štrádovali směr Praha.
Přestože cesta ku Praze byla poněkud strastiplná, nakonec jsme oba s úžasem
stanuli před tou bílou parádou. Nebylo co řešit.
Vůz je udržovaný, veškeré doklady, dokonce i originál návod k rádiu. Nic v
podstatě nechybí, auto je zcela původní.
Zadní okno je bez spoileru, což se mi líbí mnohem víc – vyniknou tak čisté linie
924.
Interiér
je velice zachovalý, sedačky bez trhlin, popraskaná je tradičně palubka.
Upravovat bych si auto nedovolil. Rozhodně se ani nechystám přestavět ho na
manuál. Snad jen v případě, že by se automat vysypal a nebyla možnost ho
opravit.
Po koupi jsem si sám vyměnil rozvodový řemen, olej a veškeré filtry.
Pro zajímavost - toto Porsche bylo uvedeno do provozu přesně v den mých prvních narozenin.
Jdi na začátek stránky - Poslední aktualizace této stránky: