Martin, Nižbor, okres Beroun
Porsche 924 2.0, 1980, červená barva
ÚPRAVY: Zaleštěné kanály, odlehčený setrvák, prahové nástavce Rieger, přední a zadní spoiler SamoDomoRobo, předělaný interiér, bílé budíky, Alu 15" Titan, lazený výfuk




Jak Martin k PORSCHE přišel.

Všechno začalo asi takhle,……
V roce 2003 sem se svou novou přítelkyní navštívil jejího starého kamaráda. Už předem se věděl, že má Porsche, ale nevěděl sem jaké. Po příjezdu na místo a krátkém seznámení šla Alena připravovat gáblík, ale zjistila, že chybí nějaké věc. Roman na mě kouknul a bylo jasno, jedem nakupovat. Už na sedačce spolujezdce se mi autíčko ( Porsche 924 v originál stavu) moc líbilo.Při návratu najednou BRZDA….. a ozvalo se poď za volant. Jakmile sem usednul, byl sem v sedmém nebi, cejtil sem se součástí auta a bylo rozhodnuto. TO CHCI.
Po absolvování peripetií v bance sem vybral peníze z poskytnutého úvěru, doplatil leasing na Astru, prodal ji a hurá pro Porsche do Liberce k panu Vrabcovi.
Po vyřízení formalit se šlo k autu. Vzhledem k ceně 50.000,- sem nečekal zázrak. Auto běželo, jelo, atd. Bohužel sem nevěděl co jak má správně být, tak sem ho po ujištění, že auto prošlo LEGÁLNÍ technickou, koupil a vydal se na cestu.
Hned za Libercem přestaly fungovat světla, což spravila rána do přístrojovky. Při projíždění Jižní spojky v Praze však začalo něco drnčet. To něco byl upadlý výfuk, hned za svody. Potmě sem vlezl pod auto a snažil se to přidělat. Asi po 5 km se ozvala rána, auto sebou škublo a z pod auta vylétla koule, která dříve byla výfukem. Co naplat, zbylých 40 km sem absolvoval v autě, které řvalo jak tank.
Druhý den ráno sem seběhl do garáže a začal s postupným rozebíráním. Jaké bylo moje zděšení, když sem z kufru vyndal držáky na LPG nádrž. To nejhorší mě však čekalo v motorovém prostoru. Dráty ustřihaný, smotaný izolepou a další a další zvěrstva. Asi po měsíci renovačních pracích a dalších 50.000,- investic konečně autíčko vyjelo z garáže i s pořádným lakem(viz 1. foto), který má na svědomí můj táta, kterého se mi podařilo taky zbláznit. Takhle jsem si ho užíval od května do 28.12.2003. Při návratu od tchýně (mezitím sem se stačil oženit:), mi můj drobeček zblajznul na 80km benzín za 800,- .Do kopce u nás to jelo stěží na dvojku, a tak po zajetí do garáže jsem prohlásil: Tati, ten motor jde VEN. Od té doby na autíčku děláme. Já vymýšlím a snažím se tvořit a táta dělá odborný dozor a instruktáž.
Když už byl motor venku, nechali jsme zaleštit kanály a odlehčit setrvačník o 2,4kg. Motor byl opět v kupě a tak huráá na exteriér. Přibyl spoiler pod zadní nárazník, prahové nástavce a spoiler pod přední nárazník. To by docela šlo, říkal sem si, a tak šup dovnitř. Do kufru přišel červený koberec a audioinstalace, stejně jako do dveří, nalakoval sem načerveno některé díly v okolí přístrojů a vytvořil jim bílé pole s logem PORSCHE.
Letos o vánocích jsem se po delší době stavil u Romana a on mi nechal napůl upravenou, ale napůl rozebranou 924 (lamináty na 944) za odvoz. Ten jouda to chtěl celý hodit do šrotu, takže jsem začal zachraňovat, co se dá. Už když sem to rozebíral, bylo rozhodnuto. Předek 924 je nádhernej, ale ten zadek…. co to rozšířit? A taky že jo, takže teď instaluji zadní laminátové blatníky, kituju, kytuji a kytuji a doufám, že už se víc nezblázním. Teď to vypadá podle mých představ.
Pravda, ve výhledu je další úprava interiéru, sportovní bezpeč. pásy SHROTT a laděný výfuk, ale tím končím. Chci si už jen užívat tu pohodu za volantem!!!
Nebýt táty, tak sem ale ještě u kytování předního spoileru:. Díky!!

Fotka motoru jak to vypadalo když jsem to koupil:

Nové foto 2006:

Jdi na začátek stránky - Poslední aktualizace této stránky: